Facebook Sayfa Kullanımı ve Reklam Verme (Fotoğraflı Anlatım) - Bloklu-Yorum

Son Haber

2 Ekim 2015 Cuma

Facebook Sayfa Kullanımı ve Reklam Verme (Fotoğraflı Anlatım)


Sosyal medyanın en önemli parçası kuşkusuz ki facebook.  Yaklaşık 10 senedir hayatımızın büyük bir parçasını oluşturmakta. Bireysel kullanıcıların yoğun bir şekilde kullandığı facebook, insanların birbirleriyle iletişim kurduğu, paylaşımlarda bulunduğu hatta ilkokul arkadaşlarımıza bile ulaşabildiğimiz bir sanal sosyalleşme sitesi.

İnsanlar tarafından bu kadar yoğun kullanılan bir sistemin kurumsal firmalar tarafından keşfedilmesi gecikmedi elbette.

Firmanızın sayfasını oluşturmak en önemli konulardan biri. Bu konuda bir çok firma maalesef aynı hataya düşüyor. Firmalarına ait bir facebook profili oluşturuyorlar. Bu yöntem reklam vermenizi zorlaştırdığı gibi hesabı yönetme adına zorluk çıkarıyor. Bununla beraber istatistiksel verilere ulaşmanız da imkansız hale geliyor.

Facebook Sayfası Oluşturma

Facebook sayfanızda “Sayfa Oluştur” bölümünü bulup buraya tıklıyoruz. Karşımıza gelen ekrandan firmamızın türünü belirleyip gerekli alanları dolduruyoruz. Artık işletmemiz kurumsal bir facebook sayfasına sahip. Hemen firmamızın logosunu ve arka plan fotoğrafını ekleyip, sayfamızda paylaşımlarda bulunmaya başlayabiliriz.


Peki facebook reklamı nasıl vereceğim?

Oluşturmuş olduğumuz sayfamızda "Reklam Oluştur" bölümüne girip fotoğrafta gördüğümüz ekrandan reklam yapma amacımızı belirliyoruz. Sayfamızın beğeni sayısını arttırabildiğimiz gibi, sayfamızda yapmış olduğumuz bir paylaşamın insanlarla etkileşime girmesini sağlayabilir ve ya firmamıza ait olan web sayfamıza kullanıcı çekebiliriz.


Sayfamızın beğeni sayısını arttırmaya yönelik bir çalışma yaptığımızı düşünelim. Fotoğrafta gördüğünüz ekrandan sayfamızın adını seçip "Devam" butonuna basıyoruz.


Karşımıza gelen ekrandan reklamımızın kimlere ulaşmasını istediğimizi belirliyoruz.
  • Konum belirliyoruz. Türkiye konumunu seçebildiğimiz gibi şehir veya ilçe adı da seçip ulaşabileceğimiz kitleyi biraz daha daraltabiliyoruz.
  • Yaş aralığını seçiyoruz.
  • Cinsiyet alanını belirtiyoruz.
  • Dilerseniz ilgi alanlarına göre de seçip yapıp hedef kitlemizi biraz daha daraltabiliriz.
Hedef kitlemizi ne kadar daraltırsak, hedef müşteriye ulaşma ihtimalimiz çok daha fazla olur. 
Mesela sadece istanbul içine satış yapan bir firmaysak konumu "Türkiye" olarak değil "İstanbul" olarak seçmek gerekir. Sattığımız ürün sadece bayanları ilgilendiriyorsa cinsiyet alanını "Kadınlar" olarak belirlemek, 30 yaşından büyük bayanları ilgilendiriyorsa yaş aralığını "30 - 50" aralığında seçmek bize çok daha büyük faydalar sağlayacaktır.
Yaptığımız seçimlerden sonra ekranın sağ tarafında potansiyel olarak erişilecek kişi sayısını görmemiz de mümkün.

Sıra, hazırlamış olduğumuz reklamımıza ne kadar bütçe vereceğimizi belirlemeye geldi. Fotoğrafta gördüğünüz ekrandan "Günlük Bütçe" ve ya "Toplam Bütçe" tercihi yapacağız. 
Eğer toplam bütçeyi seçersek toplam tutarı ve tarih aralığını belirtmemiz gerekiyor. Bu da demek oluyor ki belirlediğimiz tarihler arasında belirlediğimiz tutar kadar harcama yapacağız.
Örnek olarak 1 Ekim 2015 - 10 Ekim 2015 tarihleri arasında 200 TL reklam gösterimi yapabiliriz.

Eğer günlük bütçeyi seçersek günlük olarak ne kadar harcama yapacağımızı belirlemiş oluyoruz. Tercihimize göre bir tarih aralığı belirleyebilir ve ya süresiz olarak reklamımızın yayınlanmasını seçebiliriz. İstediğimiz zaman reklam yayını durdurmak yine bizim elimizde olacak.
Örnek olarak bütçemizi günlük olarak 5 TL belirleyelim ve tarih aralığımızı 1 Ekim 2015 - 30 Ekim 2015 olarak seçelim. Reklam süremiz dolduğunda bizden alınacak miktar 150 TL olacaktır.

Belirleyeceğimiz tutara göre günlük kaç kişiye erişebileceğimizi ekranın sağında görmemiz mümkün.

Reklamımızın nasıl görüneceğini kontrol edip ihtiyaç varsa gerekli düzenlemeleri yapıp reklamımızı onaylayabiliriz. Kredi kartımızı tanımladıktan sonra reklamımızı facebook yönetiminin onayına sunuyoruz. Uygun gördükleri anda reklamlarımız yayına başlamış olacak. Kredi kartınızı tanımlamaktan çekinmeyin çünkü herhangi bir sorun yaşanmıyor ve reklamınız sona ermeden kartınızdan çekim yapılmıyor.

Facebook reklamlarının nasıl verileceğini kısaca anlatmaya çalıştım sizlere. Umarım faydalı olur ihtiyacı olanlara. Takıldığınız bir konu olursa yorum bölümünden soru yöneltebilirsiniz. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder