Personele ihtiyacı olan bir firma düşünün. Firmamızın sektörü de "Yeme-İçme" olsun. Bir restoran. Servis yapmayı bilmeyen bir garson veya yemek yapmayı bilmeyen bir aşçı işe almayı düşünür müsünüz ve ya ister misiniz? Hayır dediğinizi duyar gibiyim. İşe alacağınız garson ve aşçı'dan beklentileriniz neyse çalışmayı düşündüğünüz sosyal medya uzmanından da beklentileriniz aynı olmalı. Yani işini bilen bir sosyal medya uzmanı ile çalışılmalı.
Bir Sosyal Medya Uzmanın da Olması Gereken Özellikler...
Sosyal medya sitelerinde fotoğraf ve ya yazı paylaşmak kolay bir iş gibi görünsede, aslında uzun ve zor bir süreç. Uzman kişinin işine ve sosyal medya mecralarına hakimiyeti, bu işin önemli unsurlarından bir tanesi. Firma bünyesinde veya dışardan çalışan sosyal medya uzmanının en önemli işlerinden bir tanesi, hizmet verdiği firmayı ve sektörünü iyi analiz etmesidir. Firma müşterilerinin beklentilerini, firmanın vizyonunu, sektörde ki duruşunu, iş yapış şeklini ve hikayesini öğrenmeli ve bu doğrultuda hareket etmeli. Yani firmayı iyi tanımalı.
Bir önceki yazımda da bahsettiğim gibi, en büyük yanlışlardan bir tanesi, internet aramalarından fotoğraf veya yazı bulup, onları çalıştığı firmanın sosyal medya hesaplarında paylaşmaktır. Bunun önüne geçebilmek adına bu işi yapan uzman mutlaka firma ile bir bütün çalışmalı. Eğer varsa firmanın elinde ki fotoğraf ve hikayeleri paylaşmalı, yoksa uzman kişi yaratıcılığını kullanıp yazılar hikayeler geliştirmeli ve mümkünse fotoğraf çekimlerini kendisi yapmalı. Bu şekilde ulaşılmak istenen müşteriye doğru bilgileri ulaştırmış ve onların dikkatini daha fazla çekmiş olacak, insanlarla daha rahat etkileşim oluşturulacaktır.
Firmalar çoğu zaman sosyal medya da müşterilerinden geri dönüşler bekler. Aynı oranda müşteriler de aynı beklenti içerisindedir. Bunu asla unutmamak gerekir. Bu sebepten internet ortamında firma hakkında yazılan olumlu veya olumsuz her türlü yoruma ve yazıya mutlaka cevap verilmeli. Önce firma sonrasında da sosyal medya uzmanı eleştiriye açık ve daima pozitif olmalı.
Firmanın tanıtımını yapmak ve marka değeri oluşturmak adına sosyal medya siteleri çok önemli yer kaplamakta günümüzde. Çoğu zaman bir gazete veya dergi reklamından daha pozitif geri dönüşler sağlamak mümkün internet reklamlarından. Firma bu konuda bir reklam bütçesi ayırıp, başta facebook ve google olmak üzere bir çok sayfada reklamlarını yayınlatmalı. Bunun yönetimini ve ulaşılacak kitleyi belirlemekte sosyal medya uzmanının yeteneğine kalmış bir şey elbette.
Kısaca toparlayacak olursak, sosyal medya uzmanında olması gereken özellikle bir kaç başlık halinde listeleyebiliriz.
- Sosyal medya hakimiyeti
- Firmayı analiz etme ve tanıma
- Yaratıcı
- Eleştiriye açık
- Pozitif
Bu saydığımız başlıklara hakim bir sosyal medya uzmanı ile çalışıyorsanız eğer gerçekten çok şanslısınız demektir. Verdiğiniz paraya değecek ve karşılığını mutlaka alacaksınız anlamına gelmektedir.
Bir sonra ki yazımda sosyal medyada nasıl reklam verileceğini anlatacağım sizlere.
O zamana kadar kendinize iyi bakın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder